مسئولیت های طراح وب چیست؟

طراحی سایت با خدمات و پشتیبانی

مسئولیت های طراح وب چیست؟

طراحی سایت در مشهد قبل از اینکه به مراحل و بخش های مختلف طراحی وب سایت بپردازیم، باید نقش طراح وب سایت را نیز در نظر بگیریم. یک طراح وب نقش مهمی دارد. ابتدا باید شغل طراح مشخص شود. یک وب سایت از دو قسمت تشکیل شده است: قسمت جلویی و قسمت پشتی. قسمت جلویی یا فرانت اند یا رابط کاربری یک وب سایت بخشی است که کاربران می توانند با آن تعامل داشته باشند و مشاهده کنند. طراحی جلو نیاز به خلاقیت زیادی دارد.
از طرفی در طراحی وب سایت، سیستم بک اند بخشی است که کاربر با آن تعاملی ندارد. پردازش منطقی، محاسبه سبد خرید، محاسبه پروفایل کاربری عمومی و پردازش صفحات مختلف در پس زمینه وب سایت صورت می گیرد. برنامه نویسانی که روی طراحی وب سایت باطن کار می کنند باید هوش منطقی بالایی داشته باشند و بتوانند مشکلات را به خوبی حل کنند.
در این میان برخی از برنامه نویسان به عنوان برنامه نویسان کامل شناخته می شوند. این افراد هم قسمت جلویی و هم قسمت پشتی را طراحی می کنند. این افراد دانش فنی بسیار قوی دارند و سال ها در زمینه طراحی وب سایت فعالیت کرده اند. گاهی اوقات هر دو شرکت برای ارائه یک وب سایت خوب، قوی و با کیفیت از کارهای فرانت اند و بک اند کار متفاوت استفاده می کنند.
طراحی سایت
همانطور که در قسمت های قبل به این موضوع مهم اشاره کردیم، طراحی سایت از بخش ها و اجزای مختلفی تشکیل شده است. همه این مراحل و همه این بخش ها بسیار مهم هستند و تمام نیازهای کاربران را برآورده می کنند. اولین قدم در طراحی وب، طراحی وایرفریم است. محتوای این وب سایت در این بخش ایجاد شده است. در این مرحله باید نقشه سایت خود را آماده کنید. اقلام و اقلام مختلفی در این بخش توزیع می شود.
قسمت دوم طراحی گرافیکی سایت است. در این بخش، طراحان UI/UX با استفاده از نرم افزارهایی مانند Photoshop و Illustrator ظاهر و ظاهر یک وب سایت را طراحی می کنند. جالب است بدانید که این مرحله ممکن است ظاهر وب سایت را مشخص کند اما روی پشت صحنه تاثیری ندارد. توجه به رنگ بندی، استفاده از تصاویر و آیکون های مختلف یکی از مهم ترین جنبه های طراحی این وب سایت است.
بخش سوم طراحی سایت کد نویسی است. این قسمت که طولانی ترین قسمت طراحی وب سایت محسوب می شود می تواند بسیار سخت باشد. در این مرحله طراحان وب سایت را با توجه به نیاز کلی و جزئی مشتریان آماده کرده و آن را تست می کنند. این تست توسط طراحان وب سایت برای اطمینان از عملکرد صحیح و به موقع آن انجام می شود. آخرین مرحله راه اندازی وب سایت است. در این مرحله، سازنده وب سایت باید آن را با استفاده از یک دامنه و میزبان منتشر کند.
نتیجه
برای شروع طراحی یک وب سایت، باید مفاهیم اولیه را درک کنید. اگر قصد راه اندازی یک وب سایت را دارید یا می خواهید از این راه کسب درآمد کنید، کسب دانش و تجربه در این زمینه می تواند مزایای خوبی را برای شما به همراه داشته باشد. بهترین مرجع در زمینه مطالعات طراحی وب ممکن است آموزش پروژه محور باشد. دوره آموزشی پروژه محور دقیقاً به شما یاد می دهد که برای چه کدنویسی باید استفاده کرد و در هر شرایطی باید از چه کدی استفاده کنید. این کار باعث می شود مطالعه شما سریعتر شود. بنابراین اولین و مهمترین قدم برای راه اندازی یک وب سایت، یادگیری طراحی یا کدنویسی سایت است. در ضمن بهتر است از ابتدا شاخه فعالیت خود را مشخص کنید.
بسیاری از ذهن های خلاق در زمینه طراحی وب جلویی فعالیت می کنند. در عوض، افرادی که مهارت‌های حل مسئله دارند و می‌توانند به طور موثر مشکلات مختلف را حل کنند، در زمینه‌های خاصی مانند طراحی بک‌اند کار می‌کنند. زبان های برنامه نویسی زیادی پیش روی شماست که می توانید آنها را یاد بگیرید. زبان های نشانه گذاری اولیه HTML و CSS هستند. سپس باید جاوا اسکریپت را یاد بگیرید. پس از یادگیری جاوا اسکریپت، نوبت به کار با چارچوب های وب مرتبط می رسد. می توانید گزینه های مختلفی را در نظر بگیرید. هر کدام از این گزینه ها دارای مجموعه ای از ویژگی های خاص هستند و برای مجموعه خاصی از پروژه ها مناسب هستند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.