آشنایی با زبان PHP و مزایای آن در طراحی سایت

طراحی سایت با خدمات و پشتیبانی

آشنایی با زبان PHP و مزایای آن در طراحی سایت


مقدمه: مانند مقاله قبل، PHP و MySQL را نصب کردیم و راه کار با این زبان ها را هموار کردیم. در این مقاله می خواهیم قبل از طراحی سایت در مشهد استفاده از برنامه ها به زبان پرکاربرد و قدرتمند PHP به معرفی زبان PHP و مزایای آن بپردازیم و در مراحل بعدی دستورالعمل ها و کدهای ساخت این زبان ساده و سرراست را یاد بگیریم. پس با معرفی زبان PHP همراه ما باشید.
PHP یک زبان برنامه نویسی متن باز است که برای طراحی برنامه های کاربردی وب سرور استفاده می شود. سمت سرور بودن به این معنی است که صفحات PHP ابتدا توسط سرور (که ممکن است آپاچی یا IIS باشد) پردازش شده و سپس خروجی به مرورگر کاربر در قالب کدهای HTML و جاوا اسکریپت ارسال می شود. به عبارت دیگر، بر خلاف HTML یا جاوا اسکریپت، اجرای صفحات PHP بر عهده سرور میزبان وب سایت است.
PHP یک پیش پردازشگر فرامتن است که در سال 1994 توسط Remus Lerdorf ایجاد شد و بعداً توسط دیگران بهبود و توسعه یافت. اولین نسخه عمومی آن در اوایل سال 1995 راه اندازی شد و با نام صفحه اصلی شخصی معرفی شد، اگرچه بسیار ساده بود.
مزایای استفاده از زبان برنامه نویسی Php چیست؟
زبان برنامه نویسی PHP یک زبان برنامه نویسی متن باز است که برای طراحی برنامه های کاربردی وب سرور استفاده می شود. سمت سرور بودن به این معنی است که سرور ابتدا صفحات PHP را پردازش می کند (می تواند Apache یا IIS باشد) و سپس خروجی را در قالب کدهای HTML و JavaScript به مرورگر کاربر ارسال می کند.
به عبارت دیگر، مسئولیت بارگذاری صفحه PHP، برخلاف HTML یا جاوا اسکریپت، بر عهده سرور میزبان وب است.
PHP مخفف Hypertext PreProcessor است که در سال 1994 توسط Remus Lerdorf تأسیس شد و بعداً توسط دیگران توسعه و گسترش یافت. اولین کتاب او در اوایل سال 1995 منتشر شد و با اینکه بسیار ساده بود، نام آن خانواده شخصی بود.
ساختار زبان PHP بسیار شبیه به زبان C و مشابه جاوا در نسخه های جدیدتر است و به همین دلیل بسیار محبوب است. جوملا، وردپرس، دروپال و غیره یکی از معروف ترین نرم افزارهایی است که با PHP ساخته شده است. بسیاری از وب سایت ها در دنیا بر اساس زبان PHP نوشته می شوند و هر روز بر تعداد آنها افزوده می شود.
طبق آمار منتشر شده بیش از 60 درصد صفحات سرور با PHP نوشته و بارگذاری می شوند که ویکی پدیا یکی از مهمترین آنهاست. فیس بوک اشاره کرد.
PHP امکان استفاده از انواع مختلف پایگاه داده از جمله: MySQL، SqlLite، Oracle، IBM DB2، Microsoft Sql Server و غیره را با دستورات ساده ارائه می دهد. PHP می تواند بر روی محبوب ترین سیستم عامل ها مانند: ویندوز، لینوکس، یونیکس، مکینتاش و معروف ترین سرورها اجرا شود.
قبل از یادگیری و معرفی PHP باید با HTML و جاوا اسکریپت آشنا باشید و با MySQL کار کنید.
دستورات این زبان را می توان مستقیماً در کدهای HTML قرار داد. از نسخه 4.3 به بعد، زبان PHP یک رابط خط فرمان را به ویژگی های خود اضافه کرده است که می توان از آن برای ایجاد نرم افزار یا نرم افزار غیر وب با رابط کاربری گرافیکی استفاده کرد.
تلفیقی
در حال حاضر آخرین نسخه پایدار PHP نسخه 5.5 است. در کنار PHP نسخه 5، نسخه اصلی دیگری نیز در حال توسعه است. با توجه به تغییرات عمده در این نسخه از جمله پشتیبانی از یونیکد، انتظار می رود این نسخه به صورت PHP نسخه 6.0 منتشر شود. اما اجرای پشتیبانی یونیکد بیش از حد انتظار طول کشید.
مفسر PHP فقط کدهای داخل جداکننده های PHP را تفسیر می کند. معروف ترین این جداکننده های PHP ?> برای شروع و بر خلاف نام تابع و کلاس، نام متغیرها به حروف بزرگ و کوچک حساس هستند. خطوط جدید و فاصله‌ها نادیده گرفته می‌شوند، البته به جز فاصله‌های درون رشته‌ها، و همه دستورات در این زبان با یک دونقطه (;) ختم می‌شوند. 3 روش مختلف برای افزودن نظرات (کامنت) در زبان PHP وجود دارد.


ممکنه این سرویس‌ها برای
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.