طراحی وب چیست و چه انواعی دارد؟

طراحی سایت با خدمات و پشتیبانی

طراحی وب چیست و چه انواعی دارد؟

طراحی سایت در مشهد و  طراحی وب سایت های نمایش داده شده در اینترنت اشاره دارد و به جنبه های تجربه کاربر توسعه وب سایت اشاره دارد. تا سال 2010، طراحی وب روی طراحی وب سایت برای مرورگرهای دسکتاپ متمرکز بود و از اواسط دهه 2010، طراحی برای مرورگرهای موبایل و تبلت اهمیت فزاینده ای پیدا کرد. در سال 1990، تیم برنرزلی اولین مرورگر وب خود را توسعه داد و آن را WorldWideWeb نامید که بعدها Nexus نامیده شد. در آن زمان، یک صفحه وب فقط متن، بدون فونت های فانتزی، تصاویر یا ویدیوهای زیبا و بدون لینک آبی نمایش داده می شد. در سال 1993، مرورگر Mosaic منتشر شد و اولین مرورگر وب بود که به توسعه دهندگان اجازه داد تصاویر را به صفحات وب خود اضافه کنند و جهشی بزرگ در دنیای وب ایجاد کردند. با توجه به محدودیت‌های مرورگر و سرعت بسیار پایین اتصال به اینترنت، امکانات طراحی وب بسیار محدود بود و وب‌سایت‌هایی که تصاویر، ویدیوها یا گرافیک‌های بیش از حد داشتند بارگذاری بیش از حد طول می‌کشید. از اواسط دهه 1990 تا 2000، جنگ مرورگرها با ورود اینترنت اکسپلورر آغاز شد و در این دوره طراحی وب با استفاده از قاب ها و جداول و همچنین تصاویر کمی پیچیده تر شد.
روش های طراحی سایت
با توجه به تکثیر و تنوع دستگاه های تلفن همراه، طراحان وب باید اندازه های مختلف صفحه نمایش را در خود جای دهند. از یک صفحه نمایش بزرگ شرکتی گرفته تا یک ساعت هوشمند، همه اینها راه هایی هستند که کاربران به اطلاعات آنلاین دسترسی پیدا می کنند.
دو روش متداول طراحی وب سایت طراحی وب سایت واکنش گرا و طراحی تطبیقی ​​است. حفظ یک چیدمان تا حد امکان سازگار در حین نمایش محتوای وب سایت برای حفظ اعتماد و تعامل کاربر در همه دستگاه ها بسیار مهم است و یکی از وظایف یک طراح این است که یک وب سایت را تا حد امکان بصری بسازد. طراحی به این صورت. که محتوای آن در تمامی دستگاه ها نمایش داده می شود. نمایشگرها یکسان هستند.
طراحی وب ریسپانسیو برای دستگاه ها
اصطلاح طراحی واکنشگرا اولین بار توسط یک طراح وب به نام اتان مارکوت ابداع شد. یک وب سایت واکنش گرا محتوا را بر اساس فضای موجود مرورگر نمایش می دهد. اگر یک وب سایت واکنش گرا را روی دسکتاپ خود باز کنید و اندازه پنجره مرورگر خود را تغییر دهید، محتوا به طور خودکار محتوای وب سایت را برای آن پنجره مرورگر تنظیم می کند. در تلفن های همراه این فرآیند به صورت خودکار انجام می شود، صفحه فضای موجود را بررسی می کند و محتوای آن را با یک چیدمان خوب نمایش می دهد. در طراحی ریسپانسیو، کاربر می تواند بدون کاهش محتوا، همان فضای تلفن همراه خود را ببیند، زیرا می تواند در حین مشاهده یک دسکتاپ بزرگ به کل محتوای وب سایت دسترسی داشته باشد.
طراحی تطبیقی
در سال 2011، عبارت Adaptive Web Design برای اولین بار توسط یک طراح وب به نام Aaron Gustafson معرفی شد. در حالی که طراحی ریسپانسیو قالب وب سایت را بر اساس اندازه صفحه تغییر می دهد، طراحی تطبیقی ​​اندازه محتوا را بر اساس اندازه صفحه بدون تغییر قالب اولیه وب سایت تغییر می دهد، بنابراین با این طراحی، زمانی که مرورگر روی دسکتاپ است، قسمت بالایی را باز کرده و انتخاب کنید. سایت اینترنتی. بهترین طراحی برای سایت دسکتاپ; تغییر اندازه مرورگر بر ظاهر تأثیری نمی گذارد و قالب اصلی صفحه را تغییر نمی دهد.
نتیجه
اکثر وب سایت ها به دنبال طراحی واکنش گرا هستند. با توجه به دسترسی بیشتر کاربران به صفحات وب به طور مستقیم از تلفن های هوشمند و تبلت ها، و عدم محبوبیت صفحه نمایش های بزرگ مانند رایانه های رومیزی مانند گذشته، وب سایت های واکنش گرا هزینه پرداخت می کنند. با این حال، این بدان معنا نیست که طرح های تطبیقی ​​یا تطبیقی ​​خوب نیستند. به عنوان مثال، سایت هایی که به طور مرتب به روز و به روز می شوند و محتوا و عناصر دائما در حال تغییر هستند، طراحی تطبیقی ​​انتخاب بهتری است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.