پایتون چیست؟ چگونه در طراحی وب اعمال می شود؟

طراحی سایت با خدمات و پشتیبانی

پایتون چیست؟ چگونه در طراحی وب اعمال می شود؟

زبان های برنامه نویسی و کدهای مختلفی طراحی سایت در مشهد وجود دارد که در مورد برتری هر یک نسبت به دیگران بحث می کنند. معرفی و انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی کار سختی است و نمی توان در این مورد اظهار نظر کرد. اما در این مقاله قصد داریم یکی از موثرترین و ساده ترین زبان های برنامه نویسی دنیا به نام پایتون را معرفی کنیم. بنابراین مقاله خود را با بررسی تاریخچه زبان برنامه نویسی پایتون و توضیح مزایا و معایب آن آغاز می کنیم. پایتون چیست؟ و اینکه چه مزیت هایی نسبت به سایر زبان های برنامه نویسی دارد، از جمله موضوعاتی است که در این مقاله به آن پرداخته شده است. زبان پایتون در اصل ادامه پروژه شکست خورده زبان ABC بود. موسسه تحقیقات علوم و ریاضیات در آمستردام هلند (CWI) سعی کرد زبان جدیدی به نام ABC طراحی کند. این زبان ساده تر و موثرتر از زبان های دیگر است.
در اواخر دهه هشتاد، تیم طراحی این موسسه به سراغ Guido van Rossum رفتند تا او را در ایجاد چنین زبانی یاری دهند. اما تلاش مستمر خیدو و تیم طراحی این موسسه به ثمر ننشست و پروژه طراحی زبان ABC با شکست مواجه شد.
اما هیدو تنها عضو تیم بود که تسلیم نشد و متوقف نشد. او مشکلات طراحی زبان ABC را شناسایی کرد و سعی کرد آنها را حل کند. این تلاش مستمر حدود 7 تا 8 سال طول کشید و سرانجام در سال 1991 هیدو توانست زبان ساده و کاربردی خود را درک کند.
زبان طراحی شده خد از پروژه ناتمام ABC پدید آمد و نام خاصی نداشت. بنابراین تصمیم گرفت نام آن را پایتون بگذارد، با الهام از نام برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود، سیرک پرواز مونتی پایتون. زبانی کاربردی و جذاب که به سرعت توجه توسعه دهندگان را به خود جلب کرد. در بخش بعدی توضیح خواهیم داد که پایتون چیست و در واقع چه کاری انجام می دهد.
ویژگی های جالب پایتون چیست؟
ویژگی های زیر باعث محبوبیت پایتون در بین کدنویس ها می شود:
1- خواندن و کدنویسی ساده پایتون
قبل از پایتون، زبان های برنامه نویسی پیچیدگی خاصی داشتند که همه نمی توانستند آن را درک کنند. همین مشکل برای مردم در درک کدهای مرتبط با این زبان ها و استفاده از آنها در پروژه های بزرگ مشکل ایجاد کرده است. اما پایتون به زبان انگلیسی نزدیک است که خواندن و نوشتن کد را آسان‌تر می‌کند.
بنابراین، کدنویس ها می توانند به راحتی کد نوشته شده توسط شخص دیگری را درک کرده و آن را بر اساس نیاز خود اصلاح یا توسعه دهند. سوالی که در پروژه های بزرگ اهمیت بیشتری دارد.
زیرا در یک پروژه بزرگ اطلاعات و داده های زیادی وجود دارد و هر برنامه نویسی وظایف خاص خود را دارد. سهولت استفاده از زبان پایتون به افراد کمک می کند تا کدهای نوشته شده توسط سایر اعضای تیم را در این شرایط درک کنند و از آنها استفاده کنند.
این ویژگی جذاب کدهای پایتون را در بین برنامه نویسانی که به دنبال استفاده از این زبان ساده برای نرم افزار و توسعه وب خود هستند، محبوب کرده است.
2- پایتون یک زبان شی گرا سطح بالا است
یکی از ویژگی های مهم زبان های برنامه نویسی شی گرایی است پایتون این قابلیت را در سطح بالایی دارد و از زبان انگلیسی ساده برای نوشتن کد خود استفاده می کند.
اما، ممکن است تعجب کنید که شی گرایی در یک زبان برنامه نویسی به چه معناست؟ فرض کنید قصد دارید خانه ای با پنجره های بلند و درهای سبز بسازید. چنین ویژگی هایی در برنامه نویسی اشیاء نامیده می شوند.
دلیل اهمیت شی گرایی در زبان این است که اشاره به خانه (مثلا خانه شماره 173) بسیار آسان است و نیازی به نوشتن کد ندارد. بنابراین سیستم متوجه منظور شما می شود و نیازی به نوشتن کدهای اضافی ندارید.
اما اگر شی گرا نیست، باید در ابتدای هر خط کد بگویید که خانه مورد نظر شما دارای یک در سبز رنگ با یک پنجره بلند است. مفهومی که بیان آن در کدهای برنامه نویسی بدون شی گرایی دشوار و دست و پا گیر است. به همین دلیل استفاده از پایتون آسان است و به توسعه نرم افزار و وب سایت کمک می کند.
3- تعریف زبان پایتون
در قسمت های قبل گفتیم که پایتون یک زبان سطح بالا است. سطح بالای زبان درک کد آن را برای مهندسان کامپیوتر آسان می کند.
اما درک این کدها برای سیستم ها و نرم افزارهای مختلف مشکل است. به همین دلیل از مفسرهای پایتون برای تبدیل کدهای سطح بالا به زبانی متوسط ​​و قابل فهم برای نرم افزارها و سیستم ها استفاده می شود.
شبیه ترجمه مربیان ورزشی است که حرف هایشان را ترجمه می کنند تا مخاطب متوجه مطالب شود. بنابراین این مترجمان به سیستم ها کمک می کنند و آنها را خوشحال می کنند. از سوی دیگر، به مهندسان کامپیوتر کمک می کند تا کد خود را به یک برنامه کاربردی تبدیل کنند.
4- خاصیت متن باز زبان پایتون
یکی دیگر از ویژگی های جالبی که یک زبان برنامه نویسی می تواند داشته باشد، متن باز بودن آن است. منبع باز یک زبان به این معنی است که شخص دیگری می تواند کد نوشته شده توسط برنامه نویس دیگری را قرض بگیرد و آن را بر اساس نیاز خود تغییر دهد.
برای مثال، ممکن است شخصی به خانه ای با در سبز و پنجره های آبی نیاز داشته باشد. بنابراین می توانید کد مثال قبلی را قرض بگیرید و فقط کد مربوط به پنجره elevation را تغییر دهید.
چنین فردی می تواند به راحتی وارد سیستم شده و با استفاده از کدهای از پیش نوشته شده سرعت پروژه خود را افزایش دهد. بنابراین لازم نیست همیشه از صفر شروع کنید و می توانید از پروژه های قبلی کمک بگیرید تا متناسب با اهداف خود باشند.
زبان 5 خطی و منظم بدون زباله
آخرین ویژگی مثبت پایتون جمع آوری زباله است. این اصطلاح به موقعیتی اشاره دارد که شما کد نوشته اید اما از آن استفاده نکرده اید.
زیرا پایتون حساسیت خاصی برای پاکسازی محیط خود دارد. بنابراین اگر یک کد غیرقابل استفاده پیدا کرد، آن را حذف کرده و از حافظه پاک می کند. این باعث افزایش سرعت سیستم و کاهش فضای اشغال شده می شود.
نتیجه
پایتون نقش مهمی در توسعه یادگیری ماشین ایفا کرده است. تکنولوژی جذابی که اغلب در فیلم های علمی تخیلی استفاده می شود. فیلم هایی که شخصیت های آن ربات هایی هستند که سعی در تسخیر جهان دارند. شاید بهتر باشد یک مثال ساده برای توضیح یادگیری ماشین بیاوریم.
چند سال پیش، نحوه عملکرد گوگل کاملا متفاوت بود. این بدان معناست که وقتی عبارتی را جستجو می‌کنید یا سؤالی می‌پرسید، فهرستی از محتوای نامربوط را مشاهده می‌کنید.
اما اکنون از الگوریتم های مختلفی برای درک معنای شما استفاده می کند. به عنوان مثال، اگر کلمه پایتون را جستجو کنید، به جای نمایش تصاویر و اطلاعات مربوط به مارها، محتوای مربوط به زبان برنامه نویسی را در نتایج نمایش می دهد. این فقط یک مثال ساده از یادگیری ماشینی است. اما نقش یادگیری ماشین در پایتون چیست؟
از آنجایی که پایتون به برنامه نویسان اجازه می دهد تا محیط های خود را مطابق با نیاز مشتری سفارشی کنند یا برای شناسایی هویت و تشخیص چهره درخواست دهند، بنابراین زبان پایتون کاربرد مهمی در هوش مصنوعی و یادگیری ماشین دارد.

کاربرد پایتون چیست و کجا استفاده می‌شود؟

پایتون یک زبان عمومی (General Purpose) است و محدود به یک حوزه خاص نمی‌شود. این یعنی می‌توانید با یک تیر چند نشان زده و در بخش‌های مختلف تکنولوژی فعالیت کنید. یک برنامه نویس پایتون اگر حرفه‌ای باشد، در هر حوزه ای حرف برای گفتن خواهد داشت. بعضی از زبان‌های برنامه نویسی مخصوص به یک حوزه خاص هستند یا اگر به بخش‌های دیگر ورود کنند قدرت زیادی ندارند، اما پایتون اینگونه نیست. کافی است آن را یاد بگیرید و تبدیل به یک متخصص پایتون شوید تا ببینید در دنیای برنامه نویسی واقعا چه قدرتی به شما می‌دهد.

برنامه نویسی هوش مصنوعی با پایتون

مهم‌ترین دلیلی که باعث شد پایتون به بخش‌های مختلف IT وارد شود، کتابخانه‌ها بودند. این کتابخانه‌ها هستند که پایتون را توسعه پذیر می‌کنند. همین‌طور باعث راحت‌تر شدن کار برنامه نویسان می‌شوند. البته بعضی از این کتابخانه‌ها هنوز جای رشد و پیشرفت دارند و در پروژه‌های بزرگ قابل استفاده نیستند.

ساخت اپلیکیشن موبایل با پایتون

یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب پایتون، چسبندگی این زبان است. منظور از چسبندگی یا Glue Language این است که پایتون می‌تواند به خوبی با کدهای سایر زبان‌ها ادغام شود یا اصطلاحا به آن‌ها بچسبد. به کمک این تکنیک می‌توانید یک قطعه کد به زبان C یا هر زبان دیگری را به راحتی به پروژه خود اضافه کنید. در ادامه کاربرد پایتون را که 9 بخش اصلی تقسیم می‌شوند، به صورت دقیق مورد بررسی قرار خواهیم داد.

معرفی زبان برنامه نویسی پایتون

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.